Cooperation in large networks: an experimental approach
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Resumen
We present a new design of a simple public goods experiment with a large number of players, where up to 80 people in a computer lab have the possibility to connect with others in the room to induce more cooperators to contribute to the public good and overcome the social dilemma. This experimental design explores the possibility of social networks to be used and institutional devices to create the same behavioral responses we observe with small groups (e.g. commitments, social norms, reciprocity, trust, shame, guilt) that seem to induce cooperative behavior in the private provision of public goods. The results of our experiment suggest that the structure of the network affects the players' ability to communicate -and through it, their cooperation levels-, and also their willingness to engage in a more costly type of collective action, namely the endogenous creation of new links to individuals previously out of reach. Finally, the information flows in the network seem to reduce uncertainty in the players: players with more links tend to have more stable play strategies.
Resumen
Presentamos un nuevo diseño de un experimento de bienes públicos simplificados para un número grande de jugadores, donde hasta 80 personas en el laboratorio tienen la posibilidad de comunicarse con otros jugadores para inducir más contribuyentes al bien público y así solucionar el dilema social. Este diseño experimental explora la posibilidad de que las redes sociales y mecanismos institucionales creen las mismas respuestas de comportamiento que se observan con pequeños grupos (e.g. compromisos, normas sociales, reciprocidad, confianza, pena y culpa), que al parecer inducen el comportamiento cooperativo en la provisión de bienes públicos. Los resultados de nuestro experimento sugieren que la estructura de la red afecta de un lado la posibilidad del jugador de comunicarse, y de otro su disposición a involucrarse en acciones colectivas más costosas -la creación endógena de nuevas conexiones con individuos que inicialmente fuera de su alcance en la red. Finalmente, el flujo de información en la red parece disminuir la incertidumbre que enfrentan los jugadores: jugadores mejor conectados tienden a tener estrategias de juego más estables.