Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • TRABAJOS DE GRADO
  • Maestría
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • TRABAJOS DE GRADO
  • Maestría
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Los portafolios como evidencia de la motivación por producir textos escritos en inglés, con estudiantes de programas diferentes a la licenciatura en idiomas de la Universidad la Gran Colombia

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/13556
Author: Bolívar Ochoa, Edgar de Jesús
Director(s)/Advisor(s): Truscott de Mejía, Anne Marie; Roldán Villalobos, José Hugo
Content type: masterThesis
Keywords:
Adquisición de segundo lenguaje - Investigaciones - Estudio de casos
Portafolio en educación - Investigaciones - Estudio de casos
Educación superior - Colombia - Estudio de casos
Abstract:
Esta investigación se realizó porque existía una inquietud sobre el rol de la motivación cuando se utilizan los portafolios, para incrementar el nivel de escritura, de estudiantes universitarios de inglés del Centro de Idiomas de la Universidad La Gran Colombia. Lo que se hizo fue realizar un análisis profundo de los factores que tenían que ver con este fenómeno. De este análisis surgió que uno de los factores que más incidían en el aprendizaje de una segunda lengua era la motivación, la cual, aparece como un factor transversal a todos los demás. Al tratar de buscar cómo se podía evidenciar la motivación en el proceso de aprendizaje en una L2, surge el portafolio como una herramienta que dinamiza el mismo en la parte de la habilidad escrita. Es así como emerge nuestra pregunta de investigación, ¿Qué papel juegan los portafolios al momento de evidenciar la motivación y el progreso de un estudiante por aprender inglés como segunda lengua a través de la producción textual?
 
This research was done because there was a concern about the role of motivation when portfolios are used to increase the level of writing, college students English Language Center of the University Colombia. What was done was to conduct a thorough analysis of the factors that had to do with this phenomenon. From this analysis it emerged that one of the factors that impinge on learning a second language was the motivation, which is a transversal factor everyone else. In trying to find how they could demonstrate the motivation in the learning process in a L2, it comes the portfolio as a tool that streamlines the same on the part of the written skill. Thus emerges our research question, What role portfolios when evidence motivation and student progress in learning English as a second language through textual production? Based on the research question, it resolved to make a qualitative study and more specifically, a case study
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
u728504.pdf
Size:
954.3Kb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes