Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • TRABAJOS DE GRADO
  • Maestría
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • TRABAJOS DE GRADO
  • Maestría
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

El incentivo rural en Bogotá - Quiba como caso de estudio

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/13807
Author: Rodríguez Jiménez, Miguel Alfonso
Director(s)/Advisor(s): Bayona Rodríguez, HernandoUniandes authority; Casas Herrera, Carlos Alberto
Publication date: 2016
Content type: masterThesis
Keywords:
Personal docente - Investigaciones - Estudio de casos
Efectividad del docente - Investigaciones
Educación rural - Investigaciones
Abstract:
Este estudio tiene un enfoque cualitativo, busca definir si los incentivos a la ruralidad en Bogotá, inciden en la permanencia de docentes en las instituciones y en el mejor aprendizaje de los alumnos. En primer lugar, el estudio realizó un análisis normativo sobre los incentivos docentes en los últimos 40 años, y permitió determinar que estos han venido reduciéndose en todas las zonas, principalmente por que se ha mejorado el acceso a los servicios públicos, en especial los de movilidad; sin embargo, muchas de las zonas donde suspendieron los incentivo a los docentes, siguen siendo afectadas por la inseguridad, problemas de salubridad y ambientales que albergan poblaciones muy vulnerables. Se concluye que se debe incluir en las normas que determinan los incentivos por ruralidad, además del difícil acceso a las zonas, la vulnerabilidad de la población que las habitan
 
This study has an approach qualitative, seeks to define if them incentives to the rurality in Bogota, affect in the permanence of teaching in the institutions and in the best learning of them students. First, the study made a normative analysis about teachers incentives in the past 40 years, and allowed to determine that these have been reduced in all areas, mainly that improved access to public services, especially those of mobility; However, many of the areas where suspended the incentive to teachers, are still being affected by insecurity, health problems and environmental that harbor very vulnerable populations. It is concluded that it should be included in the rules that determine incentives for rural life, as well as the difficult access to the areas, the vulnerability of the population inhabiting them. Secondly, became an analysis at depth at Colegio Quiba in Ciudad Bolívar which has two locations, one with the incentives of rurality and another that does not. The two sites are very close together
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
u729413.pdf
Size:
532.1Kb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes