Exploration of conceptions and attitudes of chemical engineers from Bogotá and Manizales about chemical engineering
Citas bibliográficas
Enlace de Referencia
Autores
Director
Autor corporativo
Recolector de datos
Otros/Desconocido
Director audiovisual
Editor/Compilador
Fecha
Resumen
"Background and purpose: It is expected to identify and compare the structure and genesis of the conceptions and attitudes of students of chemical engineering and chemical engineers graduated from Bogotá and Manizales, on chemical engineering, based on their sociocultural differences. In Colombia, the perception of chemical engineers about themselves and chemical engineering seems to be related to the utility that this profession has for the economic development of the country and to solve industrial problems and challenges. This suggests that this perception is very appreciated by this community and for the universities that teach this discipline because these are skills to get a job. However, this perception of chemical engineering seems to be different depending on the territory. Methodology: A questionnaire of closed and open questions was applied, by snowball, to students and graduates of chemical engineering from the universities of Bogotá and Manizales. For more in-depth information, semi-structured interviews were conducted with a smaller population..."--Tomado del Formato de Documento de Grado.
Resumen
"Antecedentes y propósito: Se espera identificar y comparar la estructura y génesis de las concepciones y actitudes de estudiantes de ingeniería química e ingenieros químicos graduados de Bogotá y Manizales, sobre ingeniería química, basado en sus diferencias socioculturales. En Colombia, la percepción de los ingenieros químicos sobre sí mismos y sobre ingeniería química parece estar relacionado con la utilidad que ésta profesión tiene para el desarrollo económico del país y para resolver retos y problemas industriales. Esto sugiere que esta percepción es muy apreciada por esta comunidad y para las universidades que imparten esta disciplina debido a que estas son habilidades para conseguir un trabajo. Sin embargo, esta percepción de ingeniería química parece ser diferente según el territorio. Metodología: Un cuestionario de preguntas cerradas y abiertas fue aplicado, por bola de nieve, a estudiantes y graduados de ingeniería química de universidades de Bogotá y Manizales. Para información más profunda se realizaron entrevistas semi-estructuradas a una población más pequeña..."--Tomado del Formato de Documento de Grado.