• español
    • English
  • ¿Qué es el Repositorio Institucional Séneca?
  • Cómo publicar
  • Lineamientos
  • Contáctenos
Ver ítem 
  •   Repositorio Institucional Séneca
  • Facultad de Economía
  • Documentos de trabajo
  • Documentos CEDE
  • Ver ítem
    • español
    • English
  •   Repositorio Institucional Séneca
  • Facultad de Economía
  • Documentos de trabajo
  • Documentos CEDE
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar

Todo SénecaComunidades y ColeccionesAutoresTítulosTemáticasTipos de contenidosPerfil de autor
Esta colecciónFacultades y ProgramasAutoresTítulosTemáticasTipos de contenidos

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

The Graduation approach for the reduction of extreme poverty: impact evaluation of Sembrando Oportunidades Familia por Familia in Paraguay

RISMendeley
http://hdl.handle.net/1992/41083
https://ideas.repec.org/p/col/000089/017317.html
Maldonado, Jorge H.; León Jurado, Viviana; Gómez, John; Rodríguez, Daniel; Villa, Laura
2019
ural poverty, a widespread problem for the Paraguayan government over the last decade ¿as well as for other economies in the region-, led to the implementation, in 2016 and 2017, of the ¿Sembrando Oportunidades Familia por Familia¿ pilot program, an initiative based on the graduation approach to reduce the incidence of extreme poverty in rural areas. Evaluating the intervention results is essential to understand the effectiveness of this approach in reducing poverty in the Paraguayan context, where the government is in charge of its implementation. For this evaluation, an instrumental-variable impact evaluation and a results evaluation were conducted, showing significant positive changes in the treated households¿ productive capacity and savings behavior as well in their perception of wellbeing.  These results are useful for the design of a program that can help to effectively overcome extreme poverty in this and other developing countries. This exercise is part of the set of evaluations carried out by the Platform for Evaluation and Learning of the Graduation Program in Latin America (www.plataformagraduacionla.info).
Integral approaches
Extreme-poverty
Latin America
Income
Assets
Psychosocial variables
Documento de trabajo

  • Documentos CEDE [1141]

Ver Estadísticas de uso
Mostrar el registro completo del ítem

Portada

Thumbnail

Nombre: dcede2019-19.pdf

[PDF] PDF Open Access[PDF] VER Open Access

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Código QR


Carrera 1 # 18A-12

Bogotá - Colombia

Postal Code: 111711

+57 601 3394949 Ext.3322

sisbibli@uniandes.edu.co

i-RUS

i-RUS


Recursos Electrónicos

Recursos

Electrónicos


Biblioguías

Biblioguías


Icono Eventos

Repositorio de

datos de investigación



Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • instagram
  • whatsapp

Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación

Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.

© - Derechos Reservados Universidad de los Andes