• español
    • English
  • What is Séneca
  • How publish
  • Guidelines
  • Contact us
View Item 
  •   Séneca Home
  • Facultad de Educación
  • Maestría en Educación Matemática
  • Tesis/Trabajos de Grado
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • Facultad de Educación
  • Maestría en Educación Matemática
  • Tesis/Trabajos de Grado
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsAuthorsTitlesThemeTypes of contentsAuthor profiles
This CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesThemeTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Longitud de la circunferencia

RISMendeley
http://hdl.handle.net/1992/43800

  • Tesis/Trabajos de Grado [36]

López Puentes, Cindy Paola; Arandia Vargas, Hector Javier; Apolinar Mayorga, Néstor Alfonso; Calderón, Giovanny
Gómez Guzmán, Pedro
2019
Trabajo de grado - Maestría
Matemáticas - Enseñanza - Investigaciones
Circunferencias
Profesores de matemáticas - Formación profesional - Investigaciones
Medición de longitud - Enseñanza - Investigaciones
Matemáticas - Didáctica - Investigaciones
"La longitud de la circunferencia es un tema que comúnmente los profesores abordan desde la perspectiva de aplicación de la ecuación de su longitud. No obstante, este aspecto no siempre permite a los estudiantes reconocer los elementos de la circunferencia y sus relaciones. En este documento se propone una unidad didáctica para la enseñanza de la longitud de la circunferencia. Esta unidad didáctica favorece el aprendizaje del tema mediante el desarrollo de una secuencia de tareas que promueve la identificación de los elementos de la circunferencia y el establecimiento de relaciones entre estos para el uso de la ecuación de la longitud de la circunferencia. Los referentes teóricos de la unidad didáctica están diferenciados en aspectos relativos a la enseñanza y aspectos relativos al aprendizaje. Los aspectos relativos a la enseñanza contienen la estructura conceptual y procedimental, sistemas de representación y la fenomenología del tema de la longitud de la circunferencia." -- Tomado del Formato de Documento de Grado.
 
"The length of the circumference is a topic commonly addressed by teachers from the perspective of applying the length equation. However, this aspect does not always allow students to recognize the elements of circumference and their relationships. This document proposes a didactic unit for teaching the length of the circumference. This didactic unit favors the learning of the student by developing a sequence of tasks that promotes the identification of the elements of the circumference and the establishment of relationships between them for the use of the equation of the length of the circumference. The theoretical references of the didactic unit are differentiated in aspects related to teaching and aspects related to learning. The aspects related to teaching contain the conceptual and procedural structure, systems of representation and the phenomenology of the issue of the length of the circumference." -- Tomado del Formato de Documento de Grado.
 
View Usage Statistics
Show full item record

Portada

Thumbnail

Name: u831032.pdf

[PDF] PDF Open Access[PDF] VER Open Access

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Código QR


Carrera 1 # 18A-12

Bogotá - Colombia

Postal Code: 111711

+57 1 3394949 Ext.3322

biblioteca@uniandes.edu.co

Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • instagram
  • whatsapp

Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación

Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.

© - Derechos Reservados Universidad de los Andes