• español
    • English
  • What is Séneca
  • How publish
  • Guidelines
  • Contact us
View Item 
  •   Séneca Home
  • Facultad de Educación
  • Licenciatura en Educación Infantil
  • Tesis/Trabajos de Grado
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • Facultad de Educación
  • Licenciatura en Educación Infantil
  • Tesis/Trabajos de Grado
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsAuthorsTitlesThemeTypes of contentsAuthor profiles
This CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesThemeTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Enseñanza y aprendizaje de la lectoescritura con un enfoque comunicativo

RISMendeley
http://hdl.handle.net/1992/44983

  • Tesis/Trabajos de Grado [4]

Cabarcas Arteta, Melissa Rocio
Gómez Lozano, María TeresaUniandes authority
2019
Trabajo de grado - Pregrado
Lectura
Escritura
Prácticas de la enseñanza
Investigación acción en educación
Educación preescolar
Este trabajo es producto de un ciclo de investigación - acción realizada durante 4 meses en el Colegio Colombo Hebreo de la ciudad de Bogotá, Colombia en el grado de transición B que tuvo como objetivos: contribuir al mejoramiento de la comprensión del propósito de aprender a leer y escribir de los estudiantes de Transicion B del Colegio Colombo Hebreo a traves de actividades y evaluaciones con enfoque comunicativo y refelxionar sobre mi practica pedagogica en la enseñanza de la lectoescritura con un enfoque comunicativo para identificar como lograr mejores desempeños en mis estudiantes. Para lograr cumplir estos objetivos, diseñé una secuencia de actividades que estuvo sustentada bajo tres enfoques teóricos: mi concepción de aprendizaje, donde utilicé a Vygotsky y Ausbel, el modelo pedagógico, es decir, Enseñanza para la Comprensión, y la enseñanza y aprendizaje de la lectoescritura, donde se encuentran autores como Hughes, Ferreiro, Teberosky, Ministerio de Educación Nacional, entre otros...
 
This work is a result of a qualitative investigation carried out during 4 months in the Combo Hebreo School from Bogotá, Colombia in Transition B. It had two main objectives: contribute to the improvement of the understanding of the purpose of learning to read and write of the students of Transition B of the Colombo Hebreo School through activities and evaluations with a communicative approach and ponder on my pedagogical practice on the teaching of reading and writing with a communicative approach to identify how to achieve better performances in my students. To achieve these objectives, I designed a sequence of activities that was supported by three theoretical approaches: my definition of learning, where I used Vygotsky and Ausbel, the pedagogical model which is Teaching for Understanding, and the teaching and learning of reading and writing, where Hughes, Ferreiro, Teberosky, MEN, and others may be found. After executing this proposal...
 
View Usage Statistics
Show full item record

Portada

Thumbnail

Name: u831307.pdf

[PDF] PDF Open Access[PDF] VER Open Access

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Código QR


Carrera 1 # 18A-12

Bogotá - Colombia

Postal Code: 111711

+57 1 3394949 Ext.3322

biblioteca@uniandes.edu.co

Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • instagram
  • whatsapp

Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación

Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.

© - Derechos Reservados Universidad de los Andes