Show simple item record

dc.rights.licenseAl consultar y hacer uso de este recurso, está aceptando las condiciones de uso establecidas por los autores
dc.contributor.advisorBorja Gómez, Jaime Humberto
dc.contributor.authorCamargo Mesa, Marcela Esperanza
dc.date.accessioned2021-08-10T18:02:34Z
dc.date.available2021-08-10T18:02:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1992/50836
dc.description.abstractThe practice of photography in Bogotá in the mid-nineteenth century emerged from a network of relationships of subjects (photographers, scientists, merchants, diplomats), objects (machines, chemicals, plates, papers ...) and knowledge (about the techniques and procedures to make the pictures). The mobility of this different elements and the connections between them were part of the DNA of photography in its origins. This work aims to answer the question of what were the mechanisms and relationships that allowed the formation of the practice of photography in the Colombian capital between 1839 and 1871. This research seeks to demonstrate the central role of the circulation and movement of the actors involved in photographic practice and the ways in which these human, material and immaterial actors gave meaning to this activity, through their participation in exhibitions and the execution of technical procedures that generated, not only a physical and visible result in the photographs...eng
dc.description.abstractEste trabajo explora algunos mecanismos por los que se consolidó la práctica de la fotografía en Bogotá entre 1839 y 1871. Analiza la circulación de los sujetos, conocimientos y objetos que permitieron llevar a cabo unas operaciones técnicas y simbólicas de la novedosa actividad a mediados del siglo XIX. Se analiza la fotografía como una práctica, como un conjunto de actividades dotadas de sentido por los sujetos involucrados en ella. Se estudiaron los casos de tres fotógrafos iniciales de esta práctica en la ciudad: Jean Baptiste Louis Gros (1793-1870),Luis García Hevia (1816-1887) y John Armstrong Bennet (1816-1900).spa
dc.format.extent116 hojas
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de los Andes
dc.titleLa formación de la práctica fotográfica en Bogotá 1839-1871, circulación y búsqueda de sentidosspa
dc.typeTrabajo de grado - Maestría
dc.publisher.programMaestría en Historia
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias Sociales
dc.publisher.departmentDepartamento de Historia
dc.contributor.juryCastro Benavides, Constanza
dc.contributor.juryGoyeneche Gómez, Edward
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.subject.armarcFotografía - Historia - Investigaciones - Bogotá (Colombia) - 1839-1871
dc.subject.armarcFotografía artística - Historia - Investigaciones - Bogotá (Colombia) - 1839-1871
dc.subject.armarcFotógrafos - Práctica profesional - Investigaciones - Bogotá (Colombia) - 1839-1871
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.description.degreenameMagíster en Historia
dc.description.degreelevelMaestría
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de los Andes
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Séneca
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/TM
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.relation.localu838943


Files in this item

Thumbnail

Name: 22785.pdf

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record