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dc.contributor.advisorMontilla Vargas, Claudia 
dc.contributor.authorAbadía Alvarado, Sara Victoria
dc.date.accessioned2021-08-10T18:15:28Z
dc.date.available2021-08-10T18:15:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1992/51201
dc.description.abstractLetters in 19th century English literature are a frequent item. They are texts written by characters that can break into the middle of a story or form a novel by themselves. Because they are texts within a whole that is the novel, the letters are constituted as an apparently hermetic unit that is closed and independent. They seem unalterable and self-sufficient, but in reality they are fictions that affect both the text in which they are framed, and the frame that affects how it is read. Works such as Samuel Richardson's Pamela, Jane Austen's Pride and Prejudice, and Mary Shelley's Frankenstein present particular uses of letters that appeal to the reader. They give meaning to the work as a whole by establishing a correspondence between its parts. Taking the above into account, it is worth asking what this particular type of correspondence established between the reader and the text through letters consists of. And also, in what way does diminishing or reinforcing the hermeticism of the letters change the reading of the novels?.eng
dc.description.abstractLas cartas en la literatura inglesa del siglo XIX son un elemento frecuente. Son textos escritos por personajes que pueden irrumpir en medio de un relato o conformar ellas solas una obra. Porque son textos dentro de un todo que es la novela, las cartas se constituyen como una unidad en apariencia hermética, es decir, cerrada e independiente, inalterable y autosuficiente, pero en realidad son ficciones que afectan tanto el texto en el que se enmarcan como el marco afecta su lectura. Obras como Pamela de Samuel Richardson, Pride and Prejudice de Jane Austen y Frankenstein de Mary Shelley presentan usos particulares de las cartas que apelan al lector para que dé un sentido a la obra en su totalidad por medio del establecimiento de una correspondencia entre sus partes. Teniendo en cuenta lo anterior cabe preguntarse en qué consiste este tipo particular de correspondencia que se establece entre el lector y el texto a través de las cartas.spa
dc.format.extent46 hojas
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de los Andes
dc.titleLectura por correspondencia : análisis de las cartas como ficción apelativa en tres novelas del siglo XIXspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregrado
dc.publisher.programLiteratura
dc.publisher.departmentDepartamento de Humanidades y Literatura
dc.contributor.juryAlzate Cadavid, Carolina
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.description.degreenameLiterato
dc.description.degreelevelPregrado
dc.identifier.instnameinstname:Universidad de los Andes
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Séneca
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.uniandes.edu.co/
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
dc.type.contentText
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/TP
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.relation.localu839389


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