Learning how to make room to gendered practices in contexts of teaching english as a foreign language : a multiple case study
2017
"This study describes a learning experience carried out with English teachers who took an optional course aimed at raising gender awareness and understanding the relationship this has with the English teacher?s contexts and practices. This course was offered in a Masters Program of Applied Linguistics to Teaching English as a Foreign Language (TEFL) taught at a state university in Bogotá. As part of the course, students/teachers (STs) were engaged in research activities in their actual teaching scenarios. Consequently, three STs accepted to do their small-scale research projects in collaboration with one of the Teacher of Teachers (ToTs) of the course." -- Tomado del Formato de Documento de Grado. "Este estudio de caso múltiple reporta una experiencia de aprendizaje realizada con profesores de inglés quienes participaron en un curso opcional que apuntó a generar conciencia sobre la relación entre género y las prácticas de enseñanza en los contextos para la enseñanza del inglés. Este curso se ofreció en un programa de Maestría en Lingèuística Aplicada a la enseñanza del inglés en una universidad pública en la ciudad de Bogotá. Como parte del curso, los profesores-estudiantes se involucraron en actividades de investigación en sus propios escenarios de enseñanza para comprender cómo la categoría género podría ayudarles a comprender su práctica curricular. Durante este proceso, tres profesores-estudiantes, los estudios de caso, aceptaron realizar un mini-proyecto de investigación en un proceso de colaboración con uno de los profesores que dictaron el curso opcional." -- Tomado del Formato de Documento de Grado.