Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • REVISTAS
  • Revistas indexadas
  • Revista de Ingeniería
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • REVISTAS
  • Revistas indexadas
  • Revista de Ingeniería
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Deeply digital : teaching and learning

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/6798
URL: https://revistas.uniandes.edu.co/doi/pdf/10.16924/revinge.39.9
Author: Tinker, Robert
Publication date: 2013
Content type: article
Keywords:
Ingeniería - Enseñanza - Colombia
Ingeniería - Innovaciones tecnológicas
Abstract:
The incredible educational promise of information and communication technologies is too often wasted on trivial applications such as electronic texts and video lectures. To help distinguish between trivial and optimal applications of technology, educators have started using the term "Deeply Digital". Deeply Digital materials take full advantage of the many ways that information technologies can enhance education. To provide specific examples, two computer assisted drawing (CAD) tools used for analysing buildings that support learning about heat transfer, design under constraint, and the properties of fluids will be demonstrated. Students learn by using the tool, and teachers can track student learning. The tools log everything that a student does, and the logs can be analyzed to provide detailed information about student thinking and skills development. Deeply digital applications like these have the potential to transform engineering education.
 
La gran promesa educativa de las tecnologías de educación y comunicaciones está generalmente desperdiciada en aplicaciones triviales como textos electrónicos y video conferencias. Para distinguir entre unas aplicaciones tecnológicas óptimas y otras triviales, un grupo de educadores ha empezado a usar el término "Profundamente digital". Materiales "Profundamente digitales" aprovechan las distintas maneras en que las tecnologías de la información pueden mejorar la educación. Para proporcionar unos ejemplos específicos, se demuestran dos herramientas de dibujo asistido por computador (CAD) que fortalecen el aprendizaje acerca de la transferencia de calor, el diseño bajo limitaciones y las propiedades de los fluidos. Estudiantes aprenden utilizando la herramienta y sus profesores pueden monitorear el aprendizaje. Las herramientas registran todas las acciones de los estudiantes y los registros (o logs) pueden ser analizados para proveer información detallada acerca del desarrollo de las habilidades y el pensamiento de cada estudiante. Aplicaciones como estas tienen el potencial de transformar la educación en ingeniería.
 
Show full item record

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes