Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

The economics of Transmilenio a mass transit system for Bogotá

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/7883
Author: Echeverry Garzón, Juan Carlos; Ibáñez Londoño, Ana MaríaUniandes authority; Hillón Mendoza, Luis Carlos
Publication date: 2004
Content type: document
Keywords:
Urban transport
Political economy
Cost-benefit analysis
Transporte urbano - Análisis de costos - Bogotá (Colombia)
Transmilenio (Medio de transporte) - Aspectos socioeconómicos - Bogotá (Colombia) - Evaluación
Economía política
Transporte urbano - Aspectos socioeconómicos - Bogotá (Colombia) - Evaluación
Abstract:
By the end of the 1990s, inefficiency, excess supply and low service quality characterized the mass transit system of Bogotá. The average travel time to work was one hour and ten minutes, obsolete buses provided public transport, traffic generated 70 percent of air pollution and there were frequent traffic accidents. To address all of these issues, the municipal and national governments designed and put in place a new mass transit system named TransMilenio (TM), which came into operation in January 2001. The purpose of this paper is to analyze Bogotá's mass transit system before and after TM, study the political economy of its adoption process and conduct a cost-benefit analysis (CBA) of the first phase of the system. The new transit system is a hybrid model that combines public planning of the network structure, route tendering conditions, regulation and supervision, as well as private operation of the separated functions of revenue collection and transport service. The adoption of this new model needed to resolve delicate political economy issues that characterized private transport systems in many developing countries...
 
A finales de la década de los 90 el sistema de transporte masivo en Bogotá estaba caracterizado por ineficiencias, exceso de oferta y una baja calidad en el servicio. El tiempo de viaje promedio era de una hora y diez minutos, el servicio era proporcionado por buses obsoletos, el tráfico vehicular generaba el 70 por ciento de la polución y los accidentes de tránsito eran frecuentes. Para solucionar todos estos problemas, los gobiernos distrital y nacional diseñaron e implementaron un nuevo sistema de transporte masivo llamado TransMilenio (TM), el cual inició operaciones en Enero de 2001. El propósito de este artículo es examinar el sistema de transporte masivo en Bogotá antes y después de la implementación de TM, analizar la economía política del proceso de adopción y transición y llevar a cabo un análisis costobeneficio (CBA) de la primera fase del sistema. El nuevo sistema de tránsito es un modelo híbrido que combina la planeación pública de la infraestructura, asignación de las rutas, regulación y coordinación así como la operación privada de las diferentes funciones de recolección de ingresos...
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
dcede2004-28.pdf
Size:
238.9Kb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes