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The identification of preferences from market data under uncertainty

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/7955
Author: Carvajal Contreras, Andrés; Riascos Villegas, Alvaro José
Publication date: 2005
Content type: document
Keywords:
Identification
General equilibrium
Incomplete Markets
Consumo (Economía) - Investigaciones - Modelos econométricos
Oferta y demanda - Investigaciones - Modelos econométricos
Mercado financiero - Investigaciones - Modelos econométricos
Equilibrio (Economía) - Investigaciones - Modelos econométricos
Incertidumbre (Economía) - Investigaciones - Modelos econométricos
Abstract:
We show that even under incomplete markets, the equilibrium manifold identifies aggregate demand and individual demands everywhere in their domains. Moreover, under partial observation of the equilibrium manifold, we we construct maximal domains of identification. For this, we assume conditions of smoothness, interiority and regularity, but avoid implausible observational requirements. It is crucial that there be date-zero consumption. As a by-product, we develop some duality theory under incomplete markets.
 
Mostramos como, aún en mercados incompletes, la variedad de equilibrio identifica la demanda agregada y las demandas individuales en todas partes de su dominio. Más aún, bajo observación parcial de la variedad de equilibrio, construimos dominios máximos de identificación. Utilizamos condiciones de suavidad y regularidad pero evitamos hacer hipótesis poco plausibles sobre los observables de la economía. Es crucial la existencia de consumo en el primer período. Como un subproducto desarrollamos la teoría dual básica de la teoría del consumidor en mercados incompletos.
 
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Name:
dcede2005-48.pdf
Size:
448.4Kb
Format:
PDF

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