Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Efecto de exigencia en calificación sobre el desempeño académico. Estudio de los cursos de matemáticas básicos en la Universidad de los Andes

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8029
Author: Rueda Robayo, Miguel Ricardo
Publication date: 2006
Content type: document
Keywords:
Enseñanza
Incentivos a la educación
Exigencia en calificación
Universidad de los Andes (Colombia) - Evaluación
Rendimiento académico
Aprendizaje
Matemáticas - Enseñanza - Bogotá (Colombia) - Evaluación
Abstract:
Este trabajo investiga cómo la exigencia de calificación de los profesores de los cursos de Cálculo, Algebra Lineal y Ecuaciones Diferenciales afecta el desempeño académico de sus estudiantes en estas materias. Utilizando una base de datos que incluye características de los profesores y alumnos se estiman los determinantes de desempeño académico encontrando evidencia de un efecto positivo de aumentar la exigencia en la calificación. Por medio de modelos de regresión cuantílica se encuentra que el efecto de mayor exigencia es uniforme entre estudiantes ubicados en distintos puntos de la distribución del desempeño académico. De manera adicional, se encontró que el efecto de aumentar el nivel de exigencia sobre la probabilidad de retirar un curso por parte de un estudiante es positivo y de magnitud cercana a cuatro puntos porcentuales.
 
This paper explores how teacher's higher grading standards affect students' academic performance in calculus, lineal algebra and differential equations courses. An education production function is estimated using a dataset that contains information about students who take these courses and their teachers, finding evidence of a positive relation between higher grading standards and test results. Using quantile regression methods, I find that this relation is uniform throughout the distribution of test results. This paper also studies how higher grading standards affect the probability of a student dropping out from a class, finding that an increment of one standard deviation of the grading standard measure is associated with a 4% increment in the probability of a student quitting a class.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
dcede2006-39.pdf
Size:
152.0Kb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes