Inferring agent behavior and economic information, with free entry and exit of firms
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Resumen
This article proposes an identity regarding economic outcomes when producers maximize profits, with free entry and exit of firms. The identity links consumer and producer theory and leads to several results that contribute to understand what should -and should not- be expected under the assumptions made, from the behavior of firms and households, and from the technology of a firm. Given that unit prices are usually known, the identity also allows to infer the value of a range of economic variables, when reasonable information is available on the price elasticity of the residual demand, the marginal revenue associated to the residual demand, the marginal cost or the elasticity of scale.
Resumen
Este artículo propone una identidad que relaciona resultados económicos cuando los productores maximizan ganancias, con libre entrada y salida de firmas. La identidad relaciona la teoría del hogar y la teoría de la firma y arroja resultados que contribuyen a entender bajo los supuestos, lo que se debería -y lo que no se debería- esperar del comportamiento de las firmas y de los hogares, y de la tecnología de las firmas. Dado que los precios unitarios usualmente se conocen, la identidad también permite inferir el valor de una serie de variables económicas, cuando se dispone de información suficientemente precisa sobre la elasticidad de la demanda residual, el ingreso marginal asociado a la demanda residual, el costo marginal o la elasticidad de escala.