Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Los efectos de Familias en Acción sobre la calidad de la oferta educativa

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8327
Author: Bensón Hernández, Allison Lee
Publication date: 2012
Content type: document
Keywords:
Educación
Familias en Acción
Oferta educativa
Calidad educativa Colombia
Programa Familias en Acción (Colombia)
Educación - Aspectos económicos - Colombia
Política educativa - Aspectos sociales - Colombia
Calidad de la educación - Investigaciones
Abstract:
Familias en Acción ha impactado positivamente el uso de servicios de educación y salud; sin embargo, los resultados sobre logro escolar son menos claros. Este estudio evalúa cómo se han ajustado los factores de oferta educativa al programa, lo cual puede ser una explicación del escaso avance en esta materia. Mediante una estimación por diferencias en diferencias emparejadas se evalúa el impacto del programa sobre la oferta de instituciones educativas por jornada y nivel educativo, congestión y recursos humanos. Se encuentra que en los municipios tratados el equilibrio en el mercado educativo se ha deteriorado pues no ha habido una respuesta de inversión en el componente de oferta. La relación entre las transferencias condicionadas y las condiciones de oferta debe analizarse con mayor profundidad para lograr mejoras en la formación de capital humano.
 
Familias en Acción has had a positive impact on the use of educational and health services; nonetheless the results on educational achievement are less clear. This study evaluates the way in which the educational supply has adjusted to the implementation of the program, which can be an explanation for the scarce advance on this regard. Through a difference-in-differences matching estimator we evaluate the impact of the program on the supply of educational institutions according to the school hours and educational level they offer, congestion and human resources. The results indicate that the educational equilibrium in the treated municipalities has deteriorated because there has not been a corresponding investment in educational supply. The relation between Conditional Cash Transfers and supply conditions should be analyzed with greater depth in order to achieve advances in human capital formation.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
dcede2012-18.pdf
Size:
1.134Mb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes