Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Recesos escolares y rendimiento académico - Evidencia de un experimento natural

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8423
Author: Zuluaga González, Victor Hugo
Publication date: 2013
Content type: document
Keywords:
Recesos escolares
Rendimiento académico
Efectos fijos
Métodos de pre-procesamiento
Regresión por cuantiles
Rendimiento académico - Investigaciones - Cali (Colombia)
Rendimiento académico - Métodos matemáticos - Investigaciones
Abstract:
Este trabajo utiliza la variación exógena generada por el cambio de calendario de los colegios públicos de Cali del periodo 2008-2010 para estimar el impacto de los recesos escolares sobre el rendimiento académico. Los resultados sugieren que los estudiantes que afrontaron un aumento en los días de receso mientras estaban en 10º y 11º tuvieron unos puntajes en lenguaje 0.22 desviaciones estándar menores. Para ese mismo grupo de estudiantes también se encontró un impacto sobre la distribución de los puntajes para matemáticas y el promedio de todas las áreas. Concretamente, el efecto fue negativo y significativo para los estudiantes en el percentil 25 de la distribución, mientras que fue cero o incluso positivo para aquellos en el 75.
 
This paper uses exogenous variation generated by the change in the calendar of public schools in the city of Cali (Colombia), during the 2008-2010 period, to estimate the impact of out-of-school days on academic performance. The results suggest that students who faced an increase in school breaks while they were in 10th and 11th grades had language scores 0.22 standard deviations lower. For the same group of students, an impact was also found on the distribution of mathematics scores and of average score of all areas. Specifically, the effect was negative and statistically significant for students in the 25th percentile of the distribution, while it was zero or even positive for those in the 75th percentile.
 
Show full item record

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes