Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

El impacto del comercio internacional en el tamaño de las ciudades portuarias: un análisis desde la Nueva Geografía Económica

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8432
Author: Acosta Mejía, Camilo Andrés
Publication date: 2013
Content type: document
Keywords:
Aglomeración urbana
Comercio internacional
Ciudades portuarias
Ciudades del interior
Nueva geografía económica
Crecimiento de la población - Aspectos socioeconómicos
Comercio internacional - Aspectos sociales - Modelos econométricos
Abstract:
En este documento se extiende un modelo teórico de la Nueva Geografía Económica, y, junto con una estrategia empírica, evalúa cómo el crecimiento del comercio internacional afecta la tasa de crecimiento poblacional de las aglomeraciones urbanas. Este enfoque se aplica para ciudades portuarias y ciudades del interior. La evidencia encontrada sugiere que, un aumento en la tasa de crecimiento del coeficiente de apertura lleva a un incremento de la tasa de crecimiento de la población de las ciudades portuarias, y a una disminución de la tasa de crecimiento de la población de las ciudades del interior.
 
This document elaborates on a New Economic Geography theoretical model, and, together with an empirical strategy, assesses how growth of international trade affects the population growth of urban agglomerations. This approach is applied to port and landlocked cities. The evidence found suggests that an increase in the growth rates of the Trade-to -GDP ratio, leads to an increase in the population growth rate of port cities, and a decrease in the population growth rate of landlocked cities.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
dcede2013-45.pdf
Size:
963.1Kb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes