Wealth and the construction of non-cognitive skills The case of Colombia
2014
The purpose of this article is to identify to what extent there is a causal relationship between wealth and non-cognitive skills for children in Colombia. This article contributes to the existing literature of skills formation in three ways. First, methodological shortcomings of previous works are addressed. Second, variables that have been omitted in earlier studies are included in this analysis. Third, this is first article with such objective in the context of Colombia. One of the major conclusions of the literature of skills formation, in the context of a developed economy is that income has a limited impact in this process. The results of this study suggest that might not be the case in developing countries. El objetivo de este artículo es identificar hasta qué punto existe una relación causal entre la riqueza de los hogares y la producción de habilidades no cognitivas de los niños en Colombia. El artículo contribuye a la literatura en tres puntos. Primero, se desarrollan algunas de las limitaciones metodológicas de la literatura. Segundo, se incluyen variables que han sido omitidas en el pasado. Tercero, es el primer artículo con este objetivo en Colombia. Una de las principales conclusiones de la literatura indica que no hay relación entre el ingreso y la producción de habilidades no cognitivas en el contexto de una economía desarrollada. Los resultados de este artículo sugieren que este podría no ser el caso en economías en desarrollo.
- Documentos CEDE [1141]