Cooperativeness and competitiveness in children
Publication date: 2012
Content type: document
Keywords:
Abstract:
Cooperation and competition are both essential elements of economic life. Here we explore how cooperativeness in a prisoner's dilemma is correlated with competitiveness in a sample of 9-12 year old children in Colombia and Sweden. Using two different measures and four different tasks for competitiveness, we find no consistent relationship between cooperativeness and competitiveness. However, we find evidence of a negative relationship between willingness to compete in a math task and cooperativeness in the overall sample. Competitiveness in math has previously been related to educational choices, and may therefore be the most economically relevant relationship. La cooperación y la competencia son dos elementos esenciales de la vida económica. Aquí exploramos cómo la cooperación en el dilema del prisionero se correlaciona con la competitividad en una muestra de 9-12 años de edad los niños en Colombia y Suecia. A través de dos medidas diferentes y cuatro tareas diferentes para la competitividad, no encontramos ninguna relación consistente entre cooperación y competición. Sin embargo, encontramos evidencia de una relación negativa entre la voluntad de competir en una tarea de matemáticas y la disposición a cooperar en la muestra global. Competitividad en matemáticas previamente se ha relacionado con las elecciones educativas, y por lo tanto puede ser la relación económica más relevante.