Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Credit for low-income students and access to and academic performance in higher education in Colombia: a regression discontinuity approach

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8567
Author: Melguizo Uribe, Tatiana; Sánchez Torres, Fabio José; Velasco Rodríguez, Tatiana
Publication date: 2015
Content type: document
Keywords:
Higher education
Credit
Access
Academic performance
ACCES
Crédito educativo - Colombia
Educación superior - Financiación - Colombia
Indicadores de gestión - Colombia
Rendimiento académico - Aspectos económicos - Colombia
Abstract:
This study evaluates the impact of a national level subsidized loan program, ACCES, on a number of higher education outcomes (i.e., increase in enrollment rates, decrease in dropout rates, and increase in academic performance) of low-income students in Colombia. We use national level data along with a regression discontinuity design to estimate the impact of the program. The results confirm that the program was effective in terms of increasing the potential number of low-income students at the margin who would have enrolled in college, decreasing the number of students who dropped out, and increasing their academic outcomes.
 
Este estudio evalúa el impacto de ACCES, un programa de préstamos subsidiados a nivel nacional, sobre diferentes resultados de educación superior (tasas de matrícula, tasas de deserción escolar y rendimiento académico) de los estudiantes de bajos ingresos en Colombia. Utilizando datos a nivel nacional junto con un enfoque de regresión discontinua se estima el impacto del programa. Los resultados confirman que el programa fue efectivo: aumentando el número potencial de estudiantes de bajos ingresos que se hubieran inscrito en la universidad, disminuyendo el número de estudiantes que desertan y aumentando su rendimiento académico.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
dcede2015-18.pdf
Size:
2.985Mb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes