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I sell my vote, and so what? : a new database and evidence from Colombia

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8688
Author: Fergusson Talero, LeopoldoUniandes authority; Molina Guerra, Carlos Andrés; Riaño Rodríguez, Juan Felipe
Publication date: 2017
Content type: document
Keywords:
Clientelism
Vote buying
Social desirability bias
List experiments
Clientelismo - Colombia
Delitos electorales - Colombia
Voto - Aspectos sociales - Colombia
Abstract:
Exchanging one's vote for particularistic benefits - practices usually grouped under 'clientelism' - is often thought to weaken programmatic links between citizens and politicians and disincentivize public good provision, as well as undermine voter autonomy and the ideal role of elections. However, empirically analyzing this key phenomenon for the working of democracies entails formidable challenges. We conduct list experiments on a large sample of households to estimate the incidence of clientelistic vote buying, as well as the extent to which respondents refrain from openly recognizing this behavior. Nearly one out of every five respondents engage in clientelism and, surprisingly, they do not feel ashamed to admit it. Using the literature to guide our analysis, we examine the robust correlates of clientelism, finding that vote buying increases with poverty, reciprocity, disregard for the rule of law and, challenging several theories, interest in politics.
 
Con frecuencia se argumenta que intercambiar el voto por beneficios particulares - practicas usualmente agrupadas como 'clientelismo' - debilita los vínculos programáticos entre ciudadanos y políticos y desincentiva la provisión de bienes públicos para el bienestar general, además de atentar contra la autonomía del elector y el papel ideal de las elecciones. Sin embargo, es difícil analizar empíricamente este crucial comportamiento para la democracia. Para superar este reto, aplicamos experimentos de lista a una muestra grande de hogares para estimar la incidencia de la venta de votos y calcular qué tanto los encuestados se abstienen de reconocer abiertamente este comportamiento. Casi uno de cada cinco encuestados se involucra en el clientelismo y, sorprendentemente, no se sienten avergonzados de admitirlo. Usando la literatura existente como guía, examinamos la incidencia y correlaciones más sobresalientes del clientelismo, encontrando que la compra de votos aumenta con la pobreza, la reciprocidad, el desconocimiento del imperio de la ley y, desafiando varias teorías, el interés por la política.
 
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Name:
dcede2017-20.pdf
Size:
694.3Kb
Format:
PDF

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