Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos de trabajo EGOB
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos de trabajo EGOB
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Importancia del tiempo efectivo de instrucción en el desempeño académico : resultados de una aproximación mixta en Colombia

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8795
Author: Villegas Mendoza, Alexander
Publication date: 2017
Content type: document
Keywords:
Rendimiento académico - Investigaciones - Atlántico (Colombia)
Maestros - Investigaciones - Atlántico (Colombia) - Estudio de casos
Mediciones y pruebas educativas - Atlántico (Colombia)
Abstract:
Este trabajo implementó variables instrumentales como estrategia de identificación para estimar el efecto causal del tiempo efectivo de instrucción del docente, entendido como el porcentaje del tiempo de clase dedicado a actividades académicas, en el desempeño de los estudiantes colombianos en la prueba Saber 11. De esta forma, se encontró que aumentar en una desviación estándar el tiempo efectivo de instrucción aumenta en 0,43 y 0,16 desviaciones estándar el puntaje en los componentes de Matemáticas y Lenguaje de esta prueba, respectivamente. Paralelamente, una aproximación cualitativa en colegios de alto y bajo desempeño de la prueba Saber 11 en dos municipios del departamento del Atlántico sugiere que factores como la ventilación de las aulas, la temperatura, la disciplina, los desplazamientos hacia la escuela, la realización de actividades ajenas a las clases y las interrupciones de padres son los que más afectan el desarrollo de las actividades académicas
 
This article implemented instrumental variables as an identification strategy to estimate the causal effect of effective instructional time of the teacher, understood as the percentage of class time devoted to academic activities, in the performance of Colombian students in the Saber 11 standardized test. It was found that increasing in a standard deviation the effective instructional time increases by 0.43 and 0.16 standard deviation scores in Math and Language components of this test, respectively. A qualitative approach in high and low-performing schools of the Saber 11 test in two municipalities in the department of Atlántico suggests that factors such as classroom ventilation, temperature, discipline, trips to school, activities different to the classes and interruptions of parents are the ones that most affect the development of academic activities
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
u789937.pdf
Size:
5.807Mb
Format:
PDF
Description:
Importancia del tiempo efectivo

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes