Return to the institutional site
    • español
    • English
View Item 
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
    • español
    • English
  •   Séneca Home
  • PUBLICACIONES SERIADAS
  • Documentos CEDE
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of SénecaCommunities and CollectionsFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contentsAuthor profilesThis CollectionFaculties and ProgramsAuthorsTitlesSubjectsTypes of contents

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Information of interest

What is SénecaHow publishGuidelinesContact us

Factores asociados al logro educativo a nivel municipal

RISMendeley
URI: http://hdl.handle.net/1992/8846
Author: Mina Calvo, Alejandro
Publication date: 2004
Content type: document
Keywords:
Calidad de la educación
Datos de panel
Calidad de la educación secundaria
Abstract:
Este artículo trata de distinguir cuáles son las variables que inciden en la calidad de la educación a nivel municipal, medida como los resultados de las pruebas de ingreso a la educación superior. Se estima un modelo en el cual la variable dependiente es el promedio por categoría en el examen de estado, con un panel de 897 municipios durante el período 1996-1999. Se hallaron como variables significativas el gasto por niño (positivo), así como la pobreza y la desigualdad de cada municipio (negativas). Las variables de entorno como la altura y la distancia del municipio con respecto a su capital ayudan a explicar los resultados en las pruebas. La presencia de planteles privados se reveló como un factor ambiguo. No se halló evidencia contundente de la incidencia del conflicto armado ni del tamaño de la clase.
 
The aim of this paper is to identify which variables impact the quality of education at the municipal level, measured as the results in the official test for admission to higher education. A model is estimated, taking the average by category in the state test, for a sample of 897 municipalities during the years 1996-1999. The expenditure per pupil (positive), as well as the poverty and income inequality of each municipality (negative) were found significant. Variables such as the height and the distance of the municipality to the department capital help to explain the test results. The presence of private schools was revealed as an ambiguous factor. There was no overwhelming evidence supporting neither the incidence of the armed conflict nor the size of the class.
 
Show full item record

Files in this item

Thumbnail
Name:
dcede2004-15.pdf
Size:
381.3Kb
Format:
PDF

Statistics

View Usage Statistics
Donaciones

Los Andes

Donaciones


Icono Repositorio

Los Andes

Repositorio


Icono Egresados

Los Andes

Egresados


Icono Eventos

Los Andes

Eventos



Cra 1 Nº 18A - 12

Bogotá - Colombia

Postal code: 111711

+(571) 339 49 99

+(571) 339 49 49


Normatividad Institucional

  • Actos internos e incremento
  • Bienestar
  • Derechos pecunarios
  • Estatuto docente
  • Estatuto general
  • Ley de transparencia
  • Porcentaje de incremento
  • Reglamentos de estudiantes
  • Uso de datos personales

Enlaces Rápidos

  • ATC (Acceso Temporal al Campus)
  • Universidad de los Andes Caribe
  • Convivencia y transparencia
  • Educación Continuada
  • Emergencias: Extensión 0000
  • Nuestros profesores
  • Mapa del sitio
  • Multimedia
  • Noticias
  • Preguntas frecuentes

Redes sociales

  • Facebook
  • twitter
  • youtube
  • linkedin
  • instagram
  • snapchat
  • vimeo
  • google

Directorio de redes